בפוסט זה שרון מארחת את שרית, מדריכת אשטנגה יוגה שמדריכה ופועלת בקרית שמונה.
אנו רוצות להכיר לכן את תחום האקרו יוגה (לייט) להורים וילדים.
יוגה- אקרו הורים וילדים מחזקת את הקשר בין ההורה לילד, בונה אמון,מקנה ביטחון, משפרת את הדימוי העצמי ומרחיבה את הלב.
את התרגילים מומלץ לבצע כאשר ישנו מבוגר נוסף נוכח (שומר), על מנת למנוע פציעות.
התרגילים נעשים באיטיות תוך כדי שמירה על איזון, שיווי משקל וקשב של הילד.
שני מושגים חשובים הם- בסיס- מי שמרים את השני, במקרה שלנו ההורה; וה-flyer, מעופף- מי שנמצא מעל ומתאזן על הבסיס, במקרה שלנו- הילד/ה.
"אווירון"- הורה בסיס , ילד flyer
כפות רגלי ההורה מונחות בחיבור מפרקי הירך בפיסוק קל, על הילד לשמור על "נפילה" בגוף ישר על רגלי ההורה (העברת המשקל לרגלי ההורה), תוך כדי שההורה מיישר את רגליו כלפי מעלה בזווית של 90 מעלות, ידי הילד ישרות לצידי הגוף כלפי מעלה על מנת לשמור על שיווי משקל.
"עטלף"- ממנח אווירון הילד יעביר את משקל חצי גופו העליון כלפי מטה עם תמיכה של ידי ההורה על גבו, כאשר רגליו נותרות מפוסקות בזווית של 90 מעלות לקרקע על מנת לשמור על שיווי משקל.
בהמשך ניתן לקפל את הרגליים במידה ונוח (במקרה שלנו הבדלי הגבהים ניכרים)
בהמשך ניתן לקפל את הרגליים במידה ונוח (במקרה שלנו הבדלי הגבהים ניכרים)
"גשר"- הורה בסיס , ילד flyer
ההורה מניח את רגליו באיזור הישבנים העליונים (מקום המפגש עם הגב) בפיסוק קל למותן תוך כדי הישענות הילד לאחור ותמיכה של ההורה בכתפי הילד. ההורה מיישר את רגליו, הילד יכול לאחוז בידיו את מפרק כף הרגל ובנוסף, בעזרת בוגר שומר להתגלגל קדימה לראש ההורה לעמידה.
"גשר על הקרקע"- ההורה עומד בפיסוק מעל ראשו של הילד, הילד אוחז במפרק כף הרגל של ההורה (עם כל יד) עקבים לישבנים נוטים כלפי חוץ. תוך כדי הרמת אגן והנחת הראש על הרצפה ההורה עוזר לילד אוחז את האגן עד התרוממות לגשר מלא.
עמידת ראש, בשלבים-
מתחילים מישיבה על הברכיים, ישבנים לעקבים, ידיים ברוחב ברכיים משולבות אצבעות על מנת לייצר תמיכה לראש.
מניחים את החלק העליון של המצח על המזרון תוך הישענות על כפות הידיים.
מבססים את אצבעות הרגליים במזרון/ דשא; פעולה זו גורמת לראש לנוע ולהתייצב על ה"פדחת" כך שאנו שומרים על עורף ארוך.
דוחפים שכמות כלפי מעלה ומיישרים את הרגליים.
הולכים קלות על קצות האצבעות לכיוון הראש עד שקצות האצבעות מתנתקות מהרצפה.
בעזרת ההורה שאוחז באגן הילד אפשר להתרומם לעמידת ראש.
ניתן להתחיל באזור גיל חמש, תלוי יכולות של ילד/ה.
מניחים את החלק העליון של המצח על המזרון תוך הישענות על כפות הידיים.
מבססים את אצבעות הרגליים במזרון/ דשא; פעולה זו גורמת לראש לנוע ולהתייצב על ה"פדחת" כך שאנו שומרים על עורף ארוך.
דוחפים שכמות כלפי מעלה ומיישרים את הרגליים.
הולכים קלות על קצות האצבעות לכיוון הראש עד שקצות האצבעות מתנתקות מהרצפה.
בעזרת ההורה שאוחז באגן הילד אפשר להתרומם לעמידת ראש.
ניתן להתחיל באזור גיל חמש, תלוי יכולות של ילד/ה.
ישיבה בפיסוק אחד מול השני-
רגליים ממוקמות בפיסוק על החלק התחתון של השוק של הילד כאשר רגלי הילד בפיסוק. אוחזים בידיו של הילד ונשענים לאחור כאשר הילד מתכופף לפנים בגב ישר ומעמיק את הפיסוק (אפשר להתחלף)
גב אל גב
ישיבה גב אל גב כאשר הרגליים ישרות , זרועות הילד מורמות ישר כלפי מעלה, הורה אוחז במפרקי כף היד של הילד ומושך תוך כדי התכופפות לפנים.
בהנאה (:
שרית ושרון
שרית ושרון
שרית מילר sarit miler yoga-
* זיכרו להתאים את רמת הקושי לגילאי ויכולות הילדים.
- ניתן לשחק את כל המשחקים גם בקבוצות.
- אחריות המשחק הינה על ההורים והמחנכות/ים.
- המשחקים וההמלצות אינם מחליפים ייעוץ מומחה במקרה הצורך.
© כל הזכויות שמורות לכותב ולטוגי 2015
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה