יום שלישי, 31 ביולי 2018

משחק לפיתוח קואורדינציה וקשב

קואורדינציה - כבר כתבנו על החשיבות שלה ומהן ההגדרות שלה - פה

היום אני מציגה לכן-ם משחק שניתן לשחק מגיל שנתיים וחצי - שלוש ועד 120;
משחק חיקוי תנועתי  - ההסבר בסרטון ההדגמה.

ניתן לשנות בו פרמטרים שונים:

1. כמות התנועות - ילדים קטנים - שתיים או שלוש תנועות בלבד (עם אמירת שם התנועה או שם האיבר בו ניגע),
מגיל 4.5 - 5 ניתן להתחיל לעלות לשלוש תנועות.

2. מהירות - מהירות איטית תהיה נהדרת בהתחלה, מגיל ארבע וחצי (לא לפני, על מנת לא לתסכל) ניתן להתחיל להגביר מהירות.

3. רמזים קוליים -אני אוהבת להתחיל (לפחות חודש חודשיים) עם שימוש בשמות אברי הגוף או התנועות, לאט לאט לעבור לקולות ולבסוף לא לומר דבר.
את אי אמירת מלל אני מתחילה בהורדה, לדוגמה -
ראש, כתפיים, ברכיים
ראש, כתפיים, זמן...
שקט, כתפיים, ברכיים
על מנת שהילדים יתרגלו ויתאמנו בזכרון קצר מועד.

4. שימוש באביזר -
יש ילדות/ים שיצליחו יותר אם יעשו הכל עם כדור קטן -
הכדור בידיים נוגע באף, בטן, ברכיים...

המשחק מתאים לעבודה בבית כמשחק מהנה (מאוד) ומאתגר עם הילדות/ים,
בגן ובכיתה או בקבוצות קטנות.

** כדאי לתת גם לילדים לעשות רצף ולעקוב אחריו; הדדיות היא המפתח לחברתיות ומוטיבציה.


יתרונות המשחק:
פיתוח קשב
שיפור קואורדינציה
פיתוח תחושת מסוגלות שתמנע הימנעות, תסכול או כעס.





עוד משחק כיפי לפיתוח קואורדינציה והתמצאות במרחב - פה


תיהנו, ואני פה לכל שאלה
כדאי להירשם לבלוג לקבלת עדכונים

* זיכרו להתאים את רמת הקושי לגילאי ויכולות הילדים. - ניתן לשחק את כל המשחקים גם בקבוצות. - אחריות המשחק הינה על ההורים והמחנכות/ים. - המשחקים וההמלצות אינם מחליפים ייעוץ מומחה במקרה הצורך.
 © כל הזכויות שמורות לשרון מיכאלי - רמון ולטוגי 2015

15 תגובות:

  1. אני מחר אנסה ואני מקווה שזה יעניין אותי

    השבמחק
  2. אני מחר אנסה ואני מקווה שזה יעניין אותי

    השבמחק
  3. זה מאוד מעניין ואני ינסה את זה

    השבמחק
  4. זה מאוד מעניין ואני יבדוק אתה זה

    השבמחק
  5. אני מחר ינסה רני מקווה שזה יעניין אותי

    השבמחק
  6. זה מעניין אותי מאוד

    השבמחק
  7. שלום שרון,
    לא הבנתי מה את אומרת בסיפא של הסרטון. אם מתבלבלים תגידו ? (לא הבנתי מה את מציעה לומר). תודה

    השבמחק